SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 2 >>

DEVAM: 1. Abdest Bozarken Uzak Bir Yere Çekilmek

 

حَدَّثَنَا مُسَدَّدُ بْنُ مُسَرْهَدٍ حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ يُونُسَ أَخْبَرَنَا إِسْمَعِيلُ بْنُ عَبْدِ الْمَلِكِ عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ إِذَا أَرَادَ الْبَرَازَ انْطَلَقَ حَتَّى لَا يَرَاهُ أَحَدٌ

 

Cabir b. Abdillah'dan, demiştir ki;

 

"Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem abdest bozmak istediği zaman kendisini hiç bir kimse göremeyecek kadar (gözlerden uzaklaşıp) giderdi."

 

 

Diğer tahric: İbn Mace, tahare; Darimî, tahare

 

AÇIKLAMA:     El-Beraz: Ağaçsız geniş arazi manasına gelirse de kinaye yoluyla abdest bozmak anlamında kullanılır. Hattabi bu kelimenin b nin kesriyle el-biraz şeklinde okunması gerektiğini söylemişse de, Cevheri gibi lugat alimleri kelimenin bu şekilde okunduğu zaman savaşta cengaverlik gösterisi yapmak anlamına geldiğini söyleyerek kendisine karşı çıkmışlardır. İmam Nevevî de bu meselede Hattabî'nin haklı olduğunu ve Tehzibu'I-esma gibi meşhur lugat kitablarının Hattabî'yi desteklediğini ifade etmiştir.